De uitslag van mijn Personal training met voeding

Afgelopen woensdag werd ik dan eindelijk weer gemeten, nadat ik 7 weken lang op een nieuwe manier had gegeten en nog steeds veel had gesport. In mijn vorige blogs staat wat ik allemaal heb gedaan! Ik was best zenuwachtig, want ik wilde wel graag goed resultaat!

Aan mijn lichaam merkte ik het zelf wel, mijn buik is platter, armen steviger… Maar ik wilde gewoon keiharde getallen, haha! Mijn huidplooien werden gemeten met een tang, Mijn arm, mijn buik en de zijkant (de zogenaamde ‘lovehandles’ haha).

Het resultaat was goed! Overal waren millimeters af en van mijn buik ook nog best veel! Ik was bang dat het bij mijn buik niet zo goed gelukt was, omdat dat het moeilijkste gebied is om af te vallen en het vooral ook te maken heeft met hormonen en met stress op die plek. En ik ben nog wel eens een druktemakkertje, haha! Maar dat maakt dus niet uit, want daar zijn ook zeker millimeters weg!

Mijn personal trainer was ook erg tevreden!

4 april

Achterkant bovenarm(triceps) 10.4

Buik (umbilical) 10.6

Heupzijde (supra iliac) 6.8

 28 mei

Triceps 8.4

Umbilical 7.8

Supra iliac 5.8

Oh yeah!

De uitslag van mijn Personal Training Voeding

Ik heb besloten om een nieuw gesprek te plannen, om daarin te kijken wat ik verder nog zou willen verbeteren en hoe dat kan. Die blokjesbuik begint al wel te komen, maar is er nog steeds niet helemaal namelijk, haha! En ik heb nu zwart op wit dat ik het kan, dus ik blijf erg gemotiveerd!

 

Ik ga op reis en ik neem mee

“Is er nog ruimte voor een paar avocado’s?” bedacht ik me serieus hardop toen ik vorige week mijn koffer inpakte. Ik ging vier dagen naar Ierland met een vriendin en voor de eerste keer in mijn leven waren mijn outfits niet het grootste onderwerp waar ik me zorgen over maakte.

20140523_204229_resized

Ik had ontzettend veel zin om te gaan. We zouden slapen in een schattig Guesthouse, lekker gaan shoppen en… Naar twee concerten van One Direction in een uitverkocht Croke Park met 80.000 mensen gaan. Een jaar geleden hadden we onze tickets al geboekt en nu was het eindelijk zover. Een jaar geleden wist ik echter niet dat ik zes weken voor deze roadtrip een totaal andere levensstijl qua eten aan zou nemen. En nu kreeg ik het benauwd. Hoe moest ik dat nou doen? Wat als ik me opeens helemaal niet lekker zou gaan voelen daar, omdat m’n lichaam ineens die goede voedingsstoffen niet meer binnenkreeg?

Mijn personal trainer vertelde me dat ik sowieso bakjes nootjes mee kon nemen. Dat vond ik een goed tip, dus er stonden keurig vier bakjes nootjes bovenop mijn roze skinny en kanten topje. Ik nam me voor er maar gewoon erg van te genieten en het allemaal maar over me heen te laten komen!

Nu ben ik weer thuis en achteraf gezien was het met eten een drama. Maar ik heb zo’n leuk weekend gehad! Ik merkte wel aan mijn lichaam dat ik minder fit was en echt behoefte had aan groenten etc. maar die heb ik er nu allang weer bij gegeten.

P1060538

Het ontbijt ging wel super. We sliepen in een Guesthouse, waar een vrouw haar hele ziel en zaligheid in had gelegd en perfect zorgde voor haar gasten. Het voelde echt even alsof ik een tweede moeder had, waar ik logeerde. Ze stond zingend in de keuken te koken voor haar gasten en was zingend bezig met het stofzuigen van de kamer. Toen we weggingen gaf ze me zo’n stevige knuffel en liet me beloven dat we terug zouden komen. Fantastisch om te zien, dat iemand zich zo helemaal kan geven voor haar passie. Anyway, ik dwaal af. Ze ging dus ontbijt maken ik had gevraagd om eieren met groente. De groente waren alleen tomaten, maar dat gaf niet. De eieren waren heerlijk. Dus ik had altijd wel een goede start!

pic20140525181434

P1060449

Verder leefde ik op Subway salades, fruit en nootjes, maar eten is ook wel het laatste waar je aan denkt als je front row staat bij One Direction en die jongens ineens pal voor je staan ;)

P1060463

P1060491

P1060501

Plaatjes met motivaties

Ik vind het altijd zo lekker om op een rustig momentjes heel Tumblr, Instagram en Facebook af te struinen. Vaak kom ik van die leuke plaatjes en teksten tegen die ik dan MOET opslaan. Soms stuur ik ze ook naar vrienden, waarvan ik weet dat zij ze ook leuk vinden. Vooral het zoeken op hashtags vind ik leuk. #fitness #fitnesswereld #fitnessgirl #livinghealthy en #superfoods zijn mijn favorieten.

Plaatjes met motivaties

Van de week kwam ik deze tegen. Ik kan niet anders dan deze op mijn blog plaatsen, want het sluit wel heel erg goed aan bij de naam en inhoud van mijn blog! #awesome !!

Mijn personal training resultaten

In mijn vorige blog schreef ik hoe zenuwachtig ik was voor de resultaten van mijn zes weken lange begeleiding in voeding. De resultaten van de metingen kan ik pas volgende week vertellen, want de meting is een weekje verschoven. Woensdag krijg ik ook nog een boks les EN dus de meting, dus over een weekje laat ik daar alles over weten.

Het eindgesprek was wel supertof. Ik kreeg heel veel complimentjes en advies hoe ik nu verder kan gaan met deze nieuwe lifestyle. Ik ben best wel trots, want mijn personal trainer is al 10 jaar met deze manier van gezond leven bezig en weet er serieus alles van. Ik wist nog bijna niets en in zes weken tijd heb ik superveel geleerd en krijg ik als complimenten dat hij trots op je is en vindt dat ik het heel goed gedaan heb! Dus ik ben superblij!

Ik mag nu wat vaker koolhydraten en wat meer fruit gaan eten en verder moet ik proberen om heel gevarieerd te eten. Dat moet vast lukken, er zijn nog zat superfoods en groenten die ik nog niet heb geprobeerd! #livinghealthy is the best!

Hier heb ik mijn personal training gevolgd: http://www.lapt-amicitia.nl/

Van voedselzandloper naar groentevrouw

Zenuwachtig

Zes weken lang heb ik superhard mijn best gedaan en vandaag is dan de dag. Het is de laatste dag van mijn voedingsconsult bij LAPT Amicitia in Amersfoort. Om 13:00 uur heb ik mijn eindgesprek en de meting met de resultaten!

Zes weken lang heb ik mijn best gedaan om mijn doelen te halen. Mijn trainer heeft gesprekken met me gehad, me wekelijks gemaild en ik heb zes weken lang elke dag opgeschreven wat ik wanneer gegeten heb (tot op de grammen en milliliters!) en wanneer ik gesport heb. Hij mailde me dan advies terug. Gelukkig zei hij vaak dat ik het goed deed!

De eerste twee weken was ik mega down en chagrijnig. Mijn lichaam snapte echt niet wat ik aan het doen was. Maar daarna ging het ineens beter. Het leek wel of mijn lichaam nu juist blij was. Met drie keer per dag een eiwitrijke maaltijd + groente, veel vetten, zoals noten, avocado’s en kokosvet en 100 gram blauwe besjes per dag heb ik de zes weken doorstaan. Wat heb ik veel leuke, lekkere, nieuwe recepten uitgeprobeerd. Wat was het eigenlijk ook superleuk. Het kostte superveel tijd, maar inmiddels ben ik eraan gewend en gaat het een stuk sneller. Ik hoef niet meer twee uur door de supermarkt te lopen en de halve dag in de keuken te staan. Pfiew!

De doelen die ik wilde behalen waren: beter slapen, een stabiel gevoel in plaats van steeds stuiterballetje zijn en (ook door het sporten) meer spieren in buik, armen, benen en kont. Het beter slapen is zeker behaald en het stabiele gevoel ook! De metingen vanmiddag zullen vertellen of ik ook de zogenaamde ‘body change’ al een beetje aan het bereiken ben. Ik hoop dat ik al een goed eind op weg ben, dat lijkt me lekker als motivatie, want ik heb besloten om met deze levensstijl gewoon door te gaan. Zenuwachtig!

squat

Ontbijtje na het stappen

Het was echt een hele zware nacht geweest… Waarin ik ongeveer alle regels van een gezonde levensstijl had overtreden… Tijd om van de zondag geen off day maar juist een goede dag te maken! Ik logeerde bij een vriend die zo lief was om me hierbij te helpen. Hij sleurde me naar de supermarkt en maakte vervolgens voor mij een heerlijk ontbijtje, volgens mijn voedingsschema.

Ontbijtje na het stappen

Kipfilet als eiwitbron en broccoli als een van de gezondste groente die er is. Samen met een heel kuipje smeerkaas bakte hij dit in een koekenpan en stoomde het daarna nog. De smeerkaas trok daardoor helemaal in de broccoliroosjes. Zo lekker! En zo lief van hem om zo goed voor me te zorgen. Dat was pas even goed bijkomen op de zondagmorgen!

De beste manier om lijnzaad te gebruiken

Helemaal hip en happening: lijnzaad. Tegenwoordig kom ik het overal tegen: in de supermarkten, bij de groenteboer en in van die leuke biologische winkeltjes. Ongeveer een halfjaar lang deed ik een eetlepel door mijn havermoutpap of yoghurt. Ook kan het door salades en ook door gerechten die in de oven moeten. Eigenlijk kun je lijnzaad overal doorheen doen!

Waarom is lijnzaad zo goed? Lijnzaad is onder andere goed voor je spijsvertering. Daarnaast bevat het Omega3 vetzuren. Ook zitten er veel vezels in en magnesium.

Mijn voedingscoach vertelde me echter dat je lijnzaad wel op een speciale manier moet gebruiken. Lijnzaad kan heel goed zijn voor je lichaam, maar als je de zaadjes gewoon heel opeet, doen ze eigenlijk niet veel. Lijnzaad gaat pas goed werken als het gebroken is. Je kunt ‘gebroken lijnzaad’ in de winkel kopen, maar je weet dan niet hoelang het al in het zakje zit. De juiste stoffen zijn waarschijnlijk al verloren gegaan voordat jij het gaat eten.

Hoe gebruik je lijnzaad dan het beste? Koop ‘heel lijnzaad’ en stamp het fijn in een vijzel. Eet het daarna zo snel mogelijk op. Op deze manier blijven de goede stoffen behouden en werkt het ook meteen in je lichaam.

Ik vond dit een erg leuke tip! Natuurlijk kocht ik meteen een zakje met ‘heel lijnzaad’. Nu nog een vijzel. Ik kon serieus nergens zo’n ding vinden. Op internet zocht ik per ongelijk op ‘vijnsel’, en toen kreeg ik natuurlijk ook geen resultaat. Ik vroeg het bij een biologisch winkeltje hier in het dorp. “Je bedoelt een vijzel!” zei de vrouw. “Ohhh! Ja, dat ja!” zei ik. Ze raadde me aan naar een toko te gaan, maar ik ben eerst gaan googelen. Blijkt bol.com 4 pagina’s aan vijzels te verkopen! Ik heb meteen een leuke besteld en als het goed is, komt mijn vijzel volgende week binnen. Dan kan ik lekker gaan stampen!

De beste manier om lijnzaad te gebruiken

 

Gevulde aubergine bootjes

Vorige week was ik geslaagd voor mijn diploma voor Pedagogisch medewerkster en we gingen lekker uit eten om het te vieren. Ik bestelde een gevulde aubergine. Wat was dat lekker zeg! Dat moest ik natuurlijk ook meteen zelf proberen. Het leek heel moeilijk, maar dat was het helemaal niet.

Gevulde aubergine bootjes

Snijd een aubergine door de midden en hol beide helften uit, zodat je twee bootjes hebt. Dit is dan voor 1 persoon. Maak in een koekenpan je vulling klaar. Dit kan gehakt zijn of kip, of iets vegetarisch. Met veel of weinig groenten, kaas, alles wat je maar lekker vindt. De vulling van de aubergine snijd je in blokjes en voeg je ook toe.

Als de vulling klaar is doe je het in de aubergine bootjes. 25 minuutjes op 200 graden in de oven en je bent klaar!

Eet smakelijk!

Verborgen keukenprinses

Tijdens het maken van dit recept kreeg ik serieus spontaan lol in het koken. Dat ik dit ooit nog eens zou zeggen. Ik heb koken altijd gezien als noodzakelijk kwaad, omdat ik een hekel heb aan vet, vies, ongezond fastfood haha. Maar nu ik de leukste recepten overal vandaan haal… Begint het te komen.

Verborgen keukenprinses

http://www.voedselzandloper-recepten.nl/gepofte-zoete-aardappel-met-gemengde-wilde-spinazie-en-kabeljauw.html

Net als in een restaurant drapeerde ik de spinazie midden op de borden, visje erop en tja… Wat doe ik dan met de zoete aardappels? In een mooi rondje eromheen! Kan zo op de menukaart toch!

Pannenkoeken !!

Oh yeah! Dacht ik even dat ik mijn lievelingseten alleen nog maar kon eten op een dikke vette cheatday (die ik eigenlijk nooit heb, so bye bye pannenkoeken…) MAAR: wist ik veel dat er een ander soort beslag bestaat dat stukken beter is dan gewoon pannenkoekenmix. Het heet boekweitmeel. Gewoon te koop bij de supermarkt, maar toen ik nader onderzoek deed, vond ik bij een biologisch winkeltje ook biologisch boekweitmeel speciaal voor pannenkoeken… Het kan dus beter en zelfs NOG beter. Voeg eieren en sojamelk toe en je kunt gaan bakken!

Pannenkoeken

Na een dagje hard werken en meteen daarna door naar de sportschool, vond ik dat ik wel boekweitpannenkoekjes mocht proberen. Als ‘beleg’ kies ik voor 30+ kaas, blauwe bessen en/of kaneel. Me = happy!!