Noot geval

Het enige lastige dat ik tot nu toe ervaar in mijn nieuwe levensstijl qua voeding, zijn die momentjes dat je wel trek hebt, maar niet zo goed weet OF en WAT je nou zou moeten eten…

Vooral die momentjes tijdens het bloggen ;) of een spannende voetbalwedstrijd… DE uitkomst zijn nootjes! In ongezouten, ongebrande noten zitten goede vetten en vitaminen. Mij is geadviseerd dat ik ongeveer 80-100 gram noten per dag mag eten. Een extra advies dat ik hierbij kreeg, is om de verschillende noten af te wisselen. De ene dag walnoten, de andere dag cashewnoten, dan weer paranoten, of bijvoorbeeld amandelen. Een mix van twee verschillende mag ook. Maar uit alle bakjes elke dag een handje is niet aan te raden. Je lichaam krijgt dat elke dag dezelfde voedingsstoffen uit die noten binnen en daardoor kan je lichaam daar na een tijdje aan wennen en daardoor zelfs allergisch voor worden! Dat wist ik niet! Dat geldt niet alleen voor noten, maar voor al het eten. De stoffen in noten zijn hier wel extra gevoelig voor, dus met nootjes is het zeker aan te raden niet elke dag dezelfde te eten.

Ik weet in ieder geval dat ik in een ‘help-ik-heb-trek-wat-moet-ik-eten’ moment, niet aan de noot rem hoef te trekken :)

Noot geval

Fitnessschema 2 is a wrap

Twee weekjes geleden was ik alweer klaar met mijn tweede fitnesschema! Aan de ene kant jammer, want ik vond de oefeningen juist zo leuk. Eindelijk had ik een echte goede squat en deadlift geleerd!

Toch keek ik ook uit naar de meting resultaten en ook naar een nieuw, weer zwaarder schema!

Het tweede schema bestond uit de volgende oefeningen, verdeeld over 3 verschillende trainingen. Ik verdeelde deze drie trainingen over 4 tot 5 dagen in de week.

Tweede fitnessschema 3 Tweede fitnessschema 2 Tweede Fitnessschema 1 Tweede fitnesschema 6 Tweede fitnesschema 5 Tweede fitnesschema 4

Mijn resultaten op 4 juni 2014

Vetpercentage 21%

Been: 56,5

Arm: 29

Buik 75