I love lijstjes

Ik houd van lijstjes. To do lijstjes, dromenlijstjes, boodschappenlijstjes, bucketlistst.. En laat dit nou DE tip zijn om je leven te verbeteren qua voeding. Carola van Bemmelen van 100% suikervrij gaf mij deze tip. “Als je iets wilt wat je niet hebt, moet je iets doen wat je nooit gedaan hebt.” En het begint allemaal met… Een lijstje!

12644924_1512919155683491_5015834702613505218_n

Ik heb eens opgeschreven wat ik allemaal eet op een dag. Dat alleen al was een leuke manier van bewustwording van waar ik nu mee bezig ben. Na een week ging ik op onderzoek uit. Waar zit nou het probleem? Voor welke maaltijd kan ik alternatieven bedenken? Ik schreef de alternatieven ernaast. Al gauw zag ik de knelpunten. En die ga ik nu vol goede moed aanpakken.

Wil je ook iets wat je nog niet hebt? Schrijf dan eens op wat je nu allemaal doet. Word daar bewust van. Bedenk daarna wat je anders kan doen! Grote kans dat je het dan wél krijgt.

Huiswerk

Wat heb ik geluk zeg! Naast deze blog mag ik vanaf maart gaan bloggen voor de website van 100% suikervrij van Carola van Bemmelen. Nadat ik haar een enthousiast mailtje had gestuurd over het feit dat zij een boek uit gaat brengen over gezonde voeding voor kinderen, kwamen we in contact. We hebben een uur geskypt en ze was zo lief om al haar boeken naar me op te sturen! Ik ben nu druk bezig om te kijken hoe we het voedingsbeleid op het kinderdagverblijf waar ik werk zo goed mogelijk aan te passen. Zelf gezond eten is één ding, maar de kinderen gun ik natuurlijk al helemaal het allerbeste! Door al het ‘huiswerk’ dat ik nu heb hiervoor, leer ik zoveel bij over voeding! Ik zal proberen hier ook zoveel mogelijk te delen.

Foto bij blog huiswerk

Straks ben ik op m’n werk ook gewoon steeds aan het koken en bakken, maar dan met de kindjes samen! Hoe leuk zou dat zijn! Naast dat ik voor de kinderen het allerbeste wil, vind ik het ook superleuk om mijn ervaringen hier te delen en anderen daar misschien mee te helpen. Vriendinnen zeggen vaak: “stuur eens een foto van je avondeten!” of: “leg nou nog eens één keer uit wat je precies doet!” of: “mogen volkorenkoekjes wel?” Soms weet ik het antwoord niet eens, maar ik hoop met deze blog toch zoveel mogelijk te kunnen inspireren. Ondertussen zorg ik dat ik mijn inspiratie uit zoveel mogelijk geweldige bronnen kan halen!

Couscous zonder koolhydraten

Van dit recept ben ik echt mega fan! Het is echt superlekker, heel makkelijk te maken, weer eens wat anders EN geen koolhydraten. Koolhydraten zijn lang niet altijd verkeerd, maar op een dag dat je niet veel lichamelijke inspanning levert, is het beter om niet zoveel koolhydraten te eten. Die gebruikt je lichaam dan namelijk niet of minder.

Ok, terug naar het recept:

Doe wat bloemkoolroosjes in de blender, zodat het kruimeltjes worden. Dit is je couscous! Wok het vervolgens even kort op een laag vuurtje in kokosolie of olijfolie.

Pak een nieuwe pan en bak hierin blokjes kipfilet gaar. Lekker met kurkuma kruiden en die kruiden zijn ook nog eens heel gezond. Snijd een komkommer in kleine stukjes en voeg die toe aan de kip. Voeg vervolgens stukjes gesneden feta kaas en kleine stukjes dadel toe. Doe tot slot de bloemkool-couscous erbij en je gerecht is klaar!IMG-20141003-WA0026

Verder met bloggen!

Wat is het lang geleden dat ik heb geblogged… Shame on me! Ik ben nog wel steeds elke dag bezig met sporten en voeding en het wordt er alleen maar leuker op!

Vanmiddag begin ik met een nieuw consult bij LAPT in Amersfoort. Het gaat over de hormonen in je lichaam en op wat voor manier zij allemaal invloed hebben en op wat voor manier je er zelf invloed op uit kunt oefenen.

Hier de website ervan: www.mijnphp.nl

Vorige week had ik een meting, ter voorbereiding hierop. Ik werd op 12 punten gemeten en hierdoor was mijn balans in vet op al die plekken in mijn lichaam te zien en werd mijn vetpercentage gemeten. Dat laatste gebeurt ook altijd in de sportschool. Ik heb nog ‘maar’ 15,8% vet. Dat was half januari nog 25%, dus ik ben heel erg trots!! Ik ben benieuwd wat voor nieuwe dingen ik weer allemaal ga leren, can’t wait! In de sportschool heb ik weer een nieuw schema, wat heel erg leuk is en veel spierpijn oplevert J Een van mijn beste vriendinnetjes is nu ook lid bij mijn sportschool. Dat is echt supertof! Na de training nog ff blijven hangen met een eiwitshake aan de bar, helemaal leuk! Ook ben ik benaderd voor een sportieve fotoshoot! Hoe cool is dat!

Ik ga vanaf nu iedere vrijdag iets over sport schrijven en iedere maandag iets over voeding!

Twee van mijn favo plaatjes:

All the way Close your eyes

Fijn weekend! XXX

Hip trusten en gewaagde sprongen

Mijn derde fitnesschema heb ik inmiddels al bijna afgerond! En wauw, wat wassie leuk! En vooral stoer. De oefeningen zijn weer zwaarder en uitdagender. Nooit gedacht dat ik met een stang van twintig kilo op m’n heupen een ‘hip trust’ zou doen midden in de sportzaal. Ook nooit geweten dat dat zo’n pijn doet in je kont! Maar als je personal trainer zegt dat je er zeker weten mooie billen van krijgt, dan hip trust je meteen of je leven er vanaf hangt natuurlijk! :)

Een andere grappige oefening is het springen op een plateau. Vanuit het niets, gewoon omhoog springen en erop blijven staan. Dat vroeg even psychisch wat van mij. Het lijkt simpel, maar als je erop staat… Ik was blij dat mijn trainer me de eerste keer opving… Daarna moest ik het zelf doen en het lukte! Oh yeah! En of ik dat dan even 12 keer achter elkaar wilde doen? Wow, zweten!

Derde schema 6Derde schema 7  Derde fitnesschema                                          Derde schema 4Derde schema 3Derde schema 1

Noot geval

Het enige lastige dat ik tot nu toe ervaar in mijn nieuwe levensstijl qua voeding, zijn die momentjes dat je wel trek hebt, maar niet zo goed weet OF en WAT je nou zou moeten eten…

Vooral die momentjes tijdens het bloggen ;) of een spannende voetbalwedstrijd… DE uitkomst zijn nootjes! In ongezouten, ongebrande noten zitten goede vetten en vitaminen. Mij is geadviseerd dat ik ongeveer 80-100 gram noten per dag mag eten. Een extra advies dat ik hierbij kreeg, is om de verschillende noten af te wisselen. De ene dag walnoten, de andere dag cashewnoten, dan weer paranoten, of bijvoorbeeld amandelen. Een mix van twee verschillende mag ook. Maar uit alle bakjes elke dag een handje is niet aan te raden. Je lichaam krijgt dat elke dag dezelfde voedingsstoffen uit die noten binnen en daardoor kan je lichaam daar na een tijdje aan wennen en daardoor zelfs allergisch voor worden! Dat wist ik niet! Dat geldt niet alleen voor noten, maar voor al het eten. De stoffen in noten zijn hier wel extra gevoelig voor, dus met nootjes is het zeker aan te raden niet elke dag dezelfde te eten.

Ik weet in ieder geval dat ik in een ‘help-ik-heb-trek-wat-moet-ik-eten’ moment, niet aan de noot rem hoef te trekken :)

Noot geval

Fitnessschema 2 is a wrap

Twee weekjes geleden was ik alweer klaar met mijn tweede fitnesschema! Aan de ene kant jammer, want ik vond de oefeningen juist zo leuk. Eindelijk had ik een echte goede squat en deadlift geleerd!

Toch keek ik ook uit naar de meting resultaten en ook naar een nieuw, weer zwaarder schema!

Het tweede schema bestond uit de volgende oefeningen, verdeeld over 3 verschillende trainingen. Ik verdeelde deze drie trainingen over 4 tot 5 dagen in de week.

Tweede fitnessschema 3 Tweede fitnessschema 2 Tweede Fitnessschema 1 Tweede fitnesschema 6 Tweede fitnesschema 5 Tweede fitnesschema 4

Mijn resultaten op 4 juni 2014

Vetpercentage 21%

Been: 56,5

Arm: 29

Buik 75

De uitslag van mijn Personal training met voeding

Afgelopen woensdag werd ik dan eindelijk weer gemeten, nadat ik 7 weken lang op een nieuwe manier had gegeten en nog steeds veel had gesport. In mijn vorige blogs staat wat ik allemaal heb gedaan! Ik was best zenuwachtig, want ik wilde wel graag goed resultaat!

Aan mijn lichaam merkte ik het zelf wel, mijn buik is platter, armen steviger… Maar ik wilde gewoon keiharde getallen, haha! Mijn huidplooien werden gemeten met een tang, Mijn arm, mijn buik en de zijkant (de zogenaamde ‘lovehandles’ haha).

Het resultaat was goed! Overal waren millimeters af en van mijn buik ook nog best veel! Ik was bang dat het bij mijn buik niet zo goed gelukt was, omdat dat het moeilijkste gebied is om af te vallen en het vooral ook te maken heeft met hormonen en met stress op die plek. En ik ben nog wel eens een druktemakkertje, haha! Maar dat maakt dus niet uit, want daar zijn ook zeker millimeters weg!

Mijn personal trainer was ook erg tevreden!

4 april

Achterkant bovenarm(triceps) 10.4

Buik (umbilical) 10.6

Heupzijde (supra iliac) 6.8

 28 mei

Triceps 8.4

Umbilical 7.8

Supra iliac 5.8

Oh yeah!

De uitslag van mijn Personal Training Voeding

Ik heb besloten om een nieuw gesprek te plannen, om daarin te kijken wat ik verder nog zou willen verbeteren en hoe dat kan. Die blokjesbuik begint al wel te komen, maar is er nog steeds niet helemaal namelijk, haha! En ik heb nu zwart op wit dat ik het kan, dus ik blijf erg gemotiveerd!

 

Ik ga op reis en ik neem mee

“Is er nog ruimte voor een paar avocado’s?” bedacht ik me serieus hardop toen ik vorige week mijn koffer inpakte. Ik ging vier dagen naar Ierland met een vriendin en voor de eerste keer in mijn leven waren mijn outfits niet het grootste onderwerp waar ik me zorgen over maakte.

20140523_204229_resized

Ik had ontzettend veel zin om te gaan. We zouden slapen in een schattig Guesthouse, lekker gaan shoppen en… Naar twee concerten van One Direction in een uitverkocht Croke Park met 80.000 mensen gaan. Een jaar geleden hadden we onze tickets al geboekt en nu was het eindelijk zover. Een jaar geleden wist ik echter niet dat ik zes weken voor deze roadtrip een totaal andere levensstijl qua eten aan zou nemen. En nu kreeg ik het benauwd. Hoe moest ik dat nou doen? Wat als ik me opeens helemaal niet lekker zou gaan voelen daar, omdat m’n lichaam ineens die goede voedingsstoffen niet meer binnenkreeg?

Mijn personal trainer vertelde me dat ik sowieso bakjes nootjes mee kon nemen. Dat vond ik een goed tip, dus er stonden keurig vier bakjes nootjes bovenop mijn roze skinny en kanten topje. Ik nam me voor er maar gewoon erg van te genieten en het allemaal maar over me heen te laten komen!

Nu ben ik weer thuis en achteraf gezien was het met eten een drama. Maar ik heb zo’n leuk weekend gehad! Ik merkte wel aan mijn lichaam dat ik minder fit was en echt behoefte had aan groenten etc. maar die heb ik er nu allang weer bij gegeten.

P1060538

Het ontbijt ging wel super. We sliepen in een Guesthouse, waar een vrouw haar hele ziel en zaligheid in had gelegd en perfect zorgde voor haar gasten. Het voelde echt even alsof ik een tweede moeder had, waar ik logeerde. Ze stond zingend in de keuken te koken voor haar gasten en was zingend bezig met het stofzuigen van de kamer. Toen we weggingen gaf ze me zo’n stevige knuffel en liet me beloven dat we terug zouden komen. Fantastisch om te zien, dat iemand zich zo helemaal kan geven voor haar passie. Anyway, ik dwaal af. Ze ging dus ontbijt maken ik had gevraagd om eieren met groente. De groente waren alleen tomaten, maar dat gaf niet. De eieren waren heerlijk. Dus ik had altijd wel een goede start!

pic20140525181434

P1060449

Verder leefde ik op Subway salades, fruit en nootjes, maar eten is ook wel het laatste waar je aan denkt als je front row staat bij One Direction en die jongens ineens pal voor je staan ;)

P1060463

P1060491

P1060501

Plaatjes met motivaties

Ik vind het altijd zo lekker om op een rustig momentjes heel Tumblr, Instagram en Facebook af te struinen. Vaak kom ik van die leuke plaatjes en teksten tegen die ik dan MOET opslaan. Soms stuur ik ze ook naar vrienden, waarvan ik weet dat zij ze ook leuk vinden. Vooral het zoeken op hashtags vind ik leuk. #fitness #fitnesswereld #fitnessgirl #livinghealthy en #superfoods zijn mijn favorieten.

Plaatjes met motivaties

Van de week kwam ik deze tegen. Ik kan niet anders dan deze op mijn blog plaatsen, want het sluit wel heel erg goed aan bij de naam en inhoud van mijn blog! #awesome !!