All posts by Anouschka

Prinsessenontbijt

Ik dacht echt dat dit de allerbeste uitvinding ooit was. Een roze ontbijt, dat nog gezond is ook!

Prinsessenontbijt

In het boek ‘De Voedselzandloper’ had ik gelezen dat het goed is om te ontbijten met havermout, fruit en bijvoorbeeld sojamelk. Mijn schoonzusje had me zo’n soort papje eens laten proeven en ik vond het echt afschuwelijk. Maar ik wilde toch graag ook zo gezond gaan ontbijten. Daarom bedacht ik er een eigen versie van, met de roze sojamelk van Alpro.

Op dit moment volg ik een voedingsconsult, waarbij ik bijna geen koolhydraten mag eten. Bye bye roze ontbijtje… Toch blijft het te leuk en te lekker om er niet een blogje aan te wijden.

Wat heb je nodig? 125-150 ml roze Alpro sojamelk, 6 eetlepels havermout, 100 gram blauwe bessen/ frambozen/zomerfruit/ bosbessen (kies zelf maar!) en lijnzaad.

Bereidingswijze: Zet de sojamelk in een pannetje op het vuur, tot het kookt. Pas op, want het komt heel snel omhoog! Een roze keuken is ook leuk, maar niet op deze manier.. Schep de 6 eetlepels havermout erbij en twee eetlepels lijnzaad. Laat het nog twee minuutjes koken. Doe het papje in een kommetje waar je fruit al in zit.

Enjoy!

De Voedselzandloper

“Dit boek moet je echt eens lezen, echt iets voor jou”, zei mijn schoonzusje tegen mij. Heel toevallig waren we dat weekend op een familieweekend in de middle of nowhere. Zelfs het internet op mijn telefoon deed het regelmatig niet in het superschattige, maar superoude huisje ergens in Drenthe. Killing. Perfecte timing om een boek te lezen. Mijn schoonzusje liet me de bladzijde zien waarop ‘de voedselzandloper’ stond afgebeeld. Bovenin staan producten die je meestal eet en onderin staan de vervangers hierdoor. “Wat belachelijk!” oordeelde ik meteen. Dat kan toch helemaal niet. Geen brood, geen pasta, bijna geen zuivel… Dan val je toch om?! “Nee hoor”, zei mijn schoonzusje vrolijk.

De Voedselzandloper2

Het kaartspelletje met z’n allen aan tafel en de wandeling over de hei sloeg ik over. Mijn interesse was toch gewekt. Ik las het boek in één keer uit. “Ok, twee weken”, zei ik tegen mijn schoonzusje. “Daarna heb ik pas reden om te zeggen wat ik ervan vind. Ook al weet ik nu al dat het niks wordt. Kom maar op met die havermoutpap dan.”

De twee weken waren nog niet om en ik wist al dat ik nooit meer terug zou gaan naar mijn oude voedingspatroon. Ik voel me fitter, mijn buik is nooit meer opgezet (behalve bij veel stress dan) en al die nieuwe recepten zijn nog lekker ook!

Onlangs ben ik begonnen met een personal coach en een voedingsconsult en daarom zijn er nu al wel weer wat dingen gewijzigd. Maar op veel punten blijf ik ‘voedselzandloperproof!’ en dat is echt heerlijk. Ideaal toch, zo’n schoonzusje!

De Voedselzandloper1

Be Better Than Yesterday

Op een doodgewone werkdag parkeerde ik de auto bij mijn werk en keek nog even op mijn telefoon. Ik ontving een berichtje waarin stond: “Succes vandaag! Be better than yesterday” Even dacht ik, beter dan gisteren? Gister heb ik toch ook gewoon mijn best gedaan. Dat ga ik vandaag ook gewoon doen. Niets bijzonders toch.

Toch bleef het berichtje de hele dag door mijn hoofd gaan. Tijdens mijn werk, tijdens het sporten, tijdens het eten. Be better than yesterday. Waarom zou ik het vandaag eigenlijk niet nog beter willen doen dan gister? Sinds die dag doe ik bewuster mijn best. Het is zo’n leuke uitdaging om te proberen het steeds maar beter te doen en om beter te worden. Dat ene kleine zinnetje is sindsdien mijn motivatie en inspiratie. En ik merk al dat het werkt!

cropped-Header-Nous3.png